Pages

Saturday, March 30, 2013

DUGAAN ALLAH...KERDILNYA HAMBAMU...


Dugaan dalam kehidupan adalah satu perkara yang semua orang tidak mampu terima dengan hati yang tulus sebagai seorang hamba sebagai satu ujian dari Allah..Dugaan kecil mahupun besar semuanya adalah takdir dari Allah kepada manusia pilihannya untuk memberitahu dan mengingati kita tentang kebesarannya dan menguji kesabaran umatnya..
Bila kita redha dengan sesuatu perkara yang kita KECEWA yang teramat amat sangat,..maka percayalah,ALLAH akan menggantikan KEKECEWAAN itu dengan sesuatu yang kita sendiri TAK JANGKAKAN..dan ingatlah,dugaan itu adalah satu TARBIYAH dari ALLAH..semakin dekat BAHTERA kita pada ALLAH,semakin hebat TAUFAN tu melanda..
Sekiranya kita boleh bersabar dan redha, maka itulah ganjaran pahala untuk kita. Sebaliknya kalau kita tidak boleh bersabar dan tidak redha, malah merungut-rungut, mengeluh dan memberontak, hanya akan menambahkan lagi dosa kita

#masyaallah hebat sungguh dugaan dan cabaran yang aku rasa aku di uji..tapi ALLAH xkan uji umatnya melebih-lebih sehingga umatnya tak mampu nak tanggung..ALLAH tahu kemampuan umatnya untuk tanggung dan bawa sesutu dugaan..YA ALLAH,kau kuatkan la iman dan akidahku ya ALLAH..

No comments: